Bensin i bokhyllan sätter fyr på trollen

Nästan lite väl poetiskt, tycker ni inte?

Min lillayster tycker att jag är skitdålig på att uppdatera här, och ja, det stämmer, men i hur många år har vi inte konstaterat det? Ska vi ge upp diskussionen?

Svaret lär antagligen bli ett enda stort nej på alla håll så vem orkar ärligt talat bry sig?

*****

Dessutom händer det inte så mycket intressant i mitt liv. Jag pluggar järnet och det är allt. Jag vill inte påstå att det jag gör är tråkigt, men mycket av det känns just nu ganska tungt. Jag älskar att skriva men just nu vill jag knappt sitta vid en dator, vilket till största delen kan bero på att min dator är extremt otrevlig mot mig just nu. Den startar om sig själv när jag vill stänga av den, vilket nu har börjat resultera i att den knappt vill bli startad heller för att "den stängde av sig själv efter ett allvarligt fel" (vilket är en ren och skär lögn, eftersom det är JAG som stänger av den i omstartningen genom att trycka på knappen).

Datorer alltså... J klagar en del på sin också, men då handlar det mer om att han inte förstår sig på vad han ska göra och därför startar bråk med den (ni ska ju inte inbilla er att datorer inte kan bli jävliga tillbaka). Min däremot är "gammal" och "trött" och "vill bara dö" och spottar galla på mig varje gång jag pumpar liv i den.
Tack för det surgubbe!

Däremot fungerar det inte att skylla ifrån sig på sin dator när ens lärare vill ha förklaring på varför den del små grejer dröjer (nej, jag ligger inte efter med allt, bara en fjärdedel, vilket är tillräckligt!). De tycker att jag kan sitta vid skolans datorer istället, men vem orkar jobba med en dator som det tar fem minuter (jag skojar inte!) att bara logga in på? Och är datorn dessutom inte på så tar det ytterligare fem minuter att starta upp den. Till råga på allt är det Windows 7 på dem, och i ärlighetens namn.... JAG PALLAR INTE WINDOWS SJU!!!

Usch, va barnslig jag blev nu!

Förlåt så mycket, jag ska nu skämmas en skvätt innan jag fortsätter med allt detta tråkiga arbete.

Suck, stånk och stön!

PS: Just nu sitter jag på bibliotekets dator och skriver, vilket gör mig en smula nostalgisk. Jag ställer fortfarande frågan till mig själv: Hur tusan kunde jag ha ett liv på internet när jag inget internet hade?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0