Design av mästerordbokens luftballong

Eftersom jag helt överraskande ska jobba imorgon så måste jag snart gå och lägga mig, så jag bloggar samtidigt som jag tittar lite på Bum Reviews och Nostalgia Critic, och letar efter en pink floyd mugg åt J. Yep, fullständigt besatt...

Gaah, där hittade jag en mugg äntligen...

Livet rullar på i sannolikt en av de värsta berg-och-dalbanorna någonsin just nu, och det trivs jag inte så bra med. Det enda jag trivs med är mitt egna liv här, med J, med mina intressen, med mina kompisar, med mitt jobb. Allt annat känns helt åt helvete. Det är lite som gymnasiet förutom att jag nu till skillnad från då har en stabil grund att stå på. Däremot känns det som om databasen som behandlar mitt förflutna har blivit omformaterad och jag har inte längre koll på vad jag har kvar. Vilket i sin tur gör mig en smula melankolisk, och får mig att tvivla på att framtiden har så mycket positivt att utlova. KIanske för mig egen del och många andras, men inte mer.

Över till mindre intressanta saker: jag städade hela lägenheten idag, vilket inte har gjorts sen vi flyttade in. Missförstå mig rätt, givetvis har det blivit städat av och till med jämna mellanrum sedan vi flyttade in, men ingen storstädning á la röja-dammtorka-våttorka-dammsuga-moppa-städning. Men idag blev jag less ocg tog äntligen itu med det. Det är fortfarande lite jobb kvar men det är mest små petitesser som inte stör. Det huvudsakliga stora är gjort, och det gör mig på lite bättre humör.

Nej, dags att sova så att jag överlever morgondagen. Har infriat mitt motionslöfte och faktiskt börjat cykla till jobbet. En lagom tripp på ca en mil tur-och-retur, men det är för himla mysigt så jag struntar i att mina ben är som spaghetti när jag kommer hem.

Banzai!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0