Ukulele sång med en svart änka på toppen

Och så är veckan slut. Slut. Slut. Slut. Slut.

Märker ni också hur orden helt plötsligt kan ramla ibop till en slumpmässig hög av bokstäver när man skriver dem för ofta efter varandra? Jag skulle googla på gammlia för några veckor sedan och råkade googla ordet gammal. Efter ett par minuter med det ordet så kändes det inte längre som ett svenskt ord och trots att jag visste vad det betydde så tappade ordet likväl sin innebörd för mig och jag blev istället irriterad på att det var ett så förbaskat fult ord. Rullar visserligen fint på tungan, men det behöver inte vara fint för det. Korprolit däremot är ett fint ord, men det har ingen trevlig innebörd (fast iofs, har gammal en så mycket bättre?)

Vanligtvis brukar jag sitta och gnälla över att påsk är ett helt onödigt begrepp för oss som inte är kristna men i år så gör jag som alla andra lättlurade idioter och tar tacksamt emot ledigheten. Jag har en hel del att göra, och mycket av det handlar om att teckna. Lyckade tigga till mig referensbilder till porträtt av E, och det gjorde mig happy happy! Så här ska övas, sen ska jag göra ett försök att teckna ett frihandsporträtt, brukar sällan lyckas med sådant men å andra sidan har jag heller inte riktigt lagt manken till och göra ett seriöst försök.
E var dessutom så snäll att han skickade ett skitcool bild på sig själv i solglasögon med tydliga reflektioner i, och jag sa "BRING IT ON!! THIS IS GONNA BE SO FREAKY F***CKING AWESOME!!"
Jag är övertygad om att om jag tecknar av den rätt så finns det höga chanser till att få en DD på DArt. Och det vore coolt!!
Å andra sidan så tror jag att jag får lov att höja ribban ett antal snäpp först, innan det händer. Eller bara teckna om bilden 4-5 gånger.

S ska också få sitt porträtt gjort äntligen. Jag gjorde ett antal skisser medan jag fortfarande bodde själv, men jag har inte en aning om var de tog vägen, så jag ska börja om hade jag tänkt. Tror jag satsar högt och kör frihand även där, men i extrem slow-motion, så inte för många misstag görs. Och jag slipper slå ihjäl mig själv för att jag inte är bra nog (att vara konstnär, även på amatör nivå, kan vara ett ordentligt skitgöra ibland).

Sen ska jag fanimig ta mig i nackskinnet och göra färdigt allt halvfärdigt jag har. Blir så irriterad av att bläddra i min teckningsbok och se så mycket som inte är någonting men kanske KAN bli något.

Sa jag att jag har blivit moster för resten? Yes, I am! Och det, kära vänner, känns ganska konstigt. Fast hela förra veckan var extremt surrealistisk i och för sig, och det är så jag kommer att komma ihåg den.
Så om jag får ungar som frågar mig:
-"Mamma, har det hänt konstiga saker i ditt liv?"
Så kommer jag att svara:
-"Javisst ungar! Jag hade faktiskt en hel vecka som var riktigt konstig! Sitt här med mig så ska jag berätta..."
Och så vidare..

Nu blev det nog lite för långt inlägg med på tok för mycket ordblaj så ursäkta! Nu ska soppa lagas!

Atjoo!

Geshundheit!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0