Super putt i jetplan serveras sockrad i kastrull

Känner jag mig själv borde jag nästan bestämma mig för vilka dagar i veckan jag borde blogga på. Eller inte bara bloggandet, det gäller allt annat också för resten. Jag har absolut inga som helst rutiner att prata om, och jag råkar vara av det slaget att jag trivs och fungerar hyfsat felfritt (även den bästa har ju sina dåliga dagar). Jobbet räknas inte, som sann 80-talist identifierar jag mig inte med mitt jobb, utan med mina fritidsintressen. Undras hur länge sedan det var att man faktiskt gjorde det? Alla frågar ju vad man sysslar med javisst, men det känns mer som att man ställer den som en artighetsfråga snarare än att man faktiskt är intresserad. Och var gick steget från att tro sig veta allt om en person beroende på vilket yrke personen ifråga hade till att inte bry sig det minsta lilla, förutom möjligtvis så att man vet att personen ifråga sysslar med något vettigt. Arbetssökare låter ju aldrig bra, vem man än säger det till.
En tjej på jobbet kallade det istället för Friluftsarkitekt. Klingar snyggare i öronen, och innebörden är snyggt och lagomt diskret dold.

Nu blev det lite blaj likt förbannat, men å andra sidan är mitt humör en aning blaj idag så det är kanske inte så konstigt.

Ska jag omigen gnälla om hur den svenska dvd-marknaden? Inte? Okej, men jag vill påpeka igen att det är mer än SYND och SKAM att Din Bluth's underbara fimer som har en så fantastiskt dubb inte ges ut här! Tror faktiskt att jag ska leta upp någon att kontakta i den här frågan, man ska inte sitta och gnälla.

Fast ett litet gnäll till hinner vi med; VARFÖR I H-VETE SKA VI HA SÅ FÖRBASKAT MÅNGA 118-TJÄNSTER?????
Inte nog med att vi har 118 118, vi har dessutom 118 100 ("Bli hundra, med 118 100"), 118 700 ("Sveriges snabbaste nummerupplysning via telefon och sms") och 118 800 ("118 800, en superbillig nummerupplysning via telefon och sms"). Snart lär väl 118 300 dyka upp snart, eller varför inte 118 500??
Tacka vet jag en gammal hederlig telefonkatalog, finns inget billigare än det, vad än dom andra så fint försöker påskina. Kapitalistiska profithungriga slips- och kavaj-muppar!
Yarr!

Har jag nåt positivt att säga idag? Verkar nästan inte så...Möjligtvis att det lutar åt att träffa Master imorgon... Det om något är väldigt positivt!

Första april har varit ganska händelselös, har inte hittat några roliga aprilskämt alls än. Till och med DArt är tråkiga, förra året bytte dom ut allas avatarikoner till hysteriska twilight-ikoner. Det var ganska kul faktiskt, och särskilt roligt att läsa twilight-hatarnas reaktioner. I år har de visst ett troll som kanske dyker upp bland dina meddelanden eller på din profilsida om du inte rör något. Jag har suttit och stirrat mig blind på båda sidorna i nåra minuter utan att röra något men inget händer. Jag trodde ett fult troll skulle ploppa upp på en gång, men det verkar istället vara slumpmässigt. Inte alls kul, omigen.

Nä, nu tänker jag ge mig för den här gången, även om inget vettigt blev sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0