Snorjärs på kroken och en spegelbild utan reflektion

Åhej vilket skutt vi tog från ytterst fånigt och onormalt, till ganska vackert poetiskt och fullständigt normalt. Men jag antar att det är jag i ett nötskal va?

Jag gissar dessutom på att jag håller på att åka på en förkylning såhär lagom till påsk. Halsen känns av och till som ett rivjärn och nu håller näsan på att klappa ihop också. Aja, bara jag kan ta mig igenom de närmsta två dagarna så blir jag nöjd. Om min mentala hälsa hänger med vill säga. Stängandet av Wasa har sannerligen tagit knäcken på mig. Storan är okej, man kan fortsätta vandra runt i sin egna lilla värld, men jag har redan börjat sakna den där sociala biten. När vi var så få som på Wasa så fick man en betydligt bättre kontakt än vad jag någonsin fått med de andra. Det ordnar sig väl så småningom det också, men just nu känns det mer än ledsamt.

Tog mig därför en välbehövlig cykeltur (vilket inte precis gör underverk med min eventuella förkylning) och tänkte igenom saker och ting. Lyckades hitta ner till en cykelled precis vid älven och fortsatte nästan ända fram till reningsverket innan jag svängde av och cyklade tillbaka hem igen. Ingen trafik, inget folk, gott om fåglar, en lugn älv... Behöver man något annat för att rensa huvudet? Inte mycket mer än det i så fall.

Imorgon ska det nog busas lite, ska käka med Master och sen dra hem för horse-power i stil med Svarta Hingsten. Jag har sett någon av filmerna när jag var liten, men jag minns den knappt. Jag var ganska sur på Misse just vid det tillfället, och eftersom hon älskar hästar så sa jag (mycket fördomsfullt) att det var den sämsta film jag någonsin sett. Jag betvivlar att den faktiskt är så dålig, även om man nu inte är en ordentlig hästmänniska. Rita av dom däremot, det är riktigt lajbans! Måste göra lite teckningar snart känner jag... Samt komma någonvart med konstbloggen, det går så otroligt långsamt så ni anar inte! Fast det vore väl ingen överraskning, jag menar, vi pratar trots allt om mig här.

Atjoo!! Där kom två nysningar på rad...

Om man kanske skulle ta och hoppa in i duschen istället för att sitta här och dega...

Farvel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0