Fy fan säger jag bara

Idag har jag en riktigt låg dag där det krävs lite väl mycket ansträgning att komma i fas med att göra något produktivt. Vilke inte är det bästa när man har hundraelva olika projekt som man vill slutföra. Därav ingen fin, poetisk titel som jag brukar ha på ina inlägg.
 
Hursomhaver.
 
När jag har en låg dag som denna så passar det sig INTE att visa mig saker som detta:
 
 

För det cementerar på tok för mycket skit som jag sådana här dagar INTE vill bli påmind om eller ens ta upp kampen för. Jag sitter just nu och gråter av ilska och känner mig samtidigt som en hemsk pms-människa som verkligen överreagerar (vilket är rent bullshit dels för att jag aldrig haft pms, och dels ALDRIG tänker acceptera att samhället prackar på mig den övertygelsen om att det här är okej!)
 
Det här är vad videon i fråga cementerar (och INGET av det är överhuvudtaget okej, kom ihåg det!!):
 
1. Att tjejer får utstå detta är inget konstigt och när en kille porträtterar det så är det alltid med humor, för killar är ju roliga. Något att skratta åt. (haha, jag skrattar inte, för det är inget att skratta åt överhuvudtaget)
 
2. Går man med med tajta leggings så är det för att visa upp sig och man får helt enkelt acceptera att folk (män) kollar. (ja, eller hur? man vill ju baaaaaara visa upp sig för de "rätta" ögonen, dvs de som man själv vill ligga med för det är ju verkligen ALLT det handlar om, att man kanske råkar tycka att just tights är skönare än t ex säckiga byxor hör verkligen inte till saken, "låtsas inte som att du inte vill att jag, mannen, ska titta!" och "ja, gu va hemskt att få komplimanger!"... JAG HAR FÖR FAN INTE BETT OM DET! JAG TÄNKER INTE LIGGA MED DIG FÖR DET, JAG TÄNKER INTE VARA SNÄLL OCH JAG ÄR FAN INTE TILL FÖR DIN SKULL, MANS-SVIN!! LÄMNA MIG IFRED OCH LÅT MIG VARA PRECIS SOM JAG ÄR!!)
 
3. Tjejer är helt enkelt objekt som ska betraktas (och godkännas) av den manliga blicken. (" va när, så är de för fan inte, men tänk va om fler tjejer gick i tajta byxor, va mycket fint man skulle kunna titta på!")
 
4. Det är fanemig inte okej att låta en straight kille tro att en rumpa är en tjejrumpa när den nu inte är det, för fy fan va hemskt att tända på en killrumpa när man själv är kille! Tänk om folk skulle tro att man det minsta lilla bög? (har vi verkligen inte kommit längre än så 2014?)
 
5. Boys will be boys, man kan ju verkligen inte hjälpa att man som kille kollar. Det är ju bara natuuuuuuuurligt! (ja, för killar vill ju verkligen skylta med att de är djur allihopa, för vet ni varför? de kommer undan med det, samhället står och håller dem så jävla hårt om ryggen i detta så det är rent äckligt! och när jag som tjeje protesterar så får jag höra att jag är hysterisk)
 
Såna här dagar vill jag verkligen inte leva i den här världen, och eftersom det inte direkt finns andra alternativ så kan man ju fundera på om det är värt att leva överhuvudtaget. Nu behöver jag något som får mig att spritta av kärlek och tro på mänskligheten igen. Först ska jag dock kräkas lite över jordgloben för att visa min förakt. Åh, va jag föraktar dig värld, och din satans jävla partiarkala struktur!
 
Och redan här kan jag höra den syrliga kommentaren: 
 
- "Grattis, du har gått och blivit rabiat-feminist! Kul, är du stolt över att vara manshatare?"
 
Nej, jag är fan inte stolt! Och det är fan inte såhär det ska vara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0